1555 رتبه بندی وبومتریک دانشگاهها
رتبه بندی وبومتریک دانشگاهها

به گزارش روابط عمومی مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی SID، رتبه‌بندی وبومتریکس یکی از نظام‌های رتبه‌بندی مشهور دانشگاه‌ها است که توسط آزمایشگاه سایبرمتریکس اسپانیا انجام می‌شود. رتبه‌بندی وبومتریکس اولین‌بار در سال 2004 منتشر شد.

اساس کار نظام وبومتریکس براساس رتبه‌بندی وب‌سایت‌های دانشگاه‌ها است. هدف اصلی انتشار این رتبه‌بندی، ترویج حضور وب و مشارکت دانشگاه‌ها در دسترسی آزاد به‌منظور انتقال علم و دانش به جامعه علمی است. باید توجه داشت که این رتبه‌بندی به‌دنبال ارزیابی وب‌سایت، طراحی و استفاده‌پذیری محتوای آن نیست، بلکه به‌دنبال این است که عملکرد جهانی دانشگاه‌ها را براساس فعالیت‌ها، دستاوردها و تأثیرشان ارزیابی کند.

457 دانشگاه و مؤسسه علمی از ایران در جدیدترین رتبه‌بندی وبومتریکس حضور دارند. دانشگاه تهران در رتبه 42 اُم آسیا و 295 اُم جهان قرارگرفته است.

مطابق با این تحقیق دانشگاه علوم وفنون مازندران در رتبه 120 بین دانشگاههای ایران قرار گرفته است و  شایان ذکر است که توانسته رتبه برتری نسبت به دانشگاههای دولتی مانند دانشگاه علوم و فناوری های نوین آمل، علوم پزشکی زابل و علوم پزشکی جیرفت  کسب نماید وهمچنین در بین دانشگاههای غیر انتفاعی در رتبه بالائی قرار داشته است.

امید است با کسب موفقیت های بیشتر در سالهای آینده رتبه برتری نسبت به دانشگاههای دیگر کسب نمائیم.



تاریخ انتشار: 12:28:18 1402/06/14
Shortcut keys: Prev=Right , Next=Left
رفتن به بالای صفحه